Follow Me on Pinterest

09 Mart 2009

ELMALI TART



HERKEZE MERHABALAR,SİZLER ÇOK GÜZEL BİR TART TARİFİ VERMEK İSTİYORUM.UZUN ZAMANDIR ARAYIŞ İÇİNDEDİM.YAPTIĞIM BİR İKİ BAŞARISIZLIKTAN SONRA BİRGÜN DOĞRU TARİFİ BULACAĞIMI BİLİYORDUM.BİR KAÇ AY ÖNCE NETTE GEZERKEN BU TARİFE RASTLEDIM VE NOT ALDIM.BU TARİH ASEVİ.BLOGCU.COM ARKADAŞIMIZA AİT.ONA TEŞEKKÜR EDİYORUM.MALZEME ÖLÇÜLERİ BİRE BİR UYDU.DENEYİN.MEMNUN KALACAKSINIZ.ŞİMDİ TARİFE GEÇİYORUM

MALZEMELER

250GR MARGARİN(oda sıcaklığında yumuşamış)

4 YEMEK KAŞIĞI TEPELEME ŞEKER

1 YUMURTA

1 PAKET KABARTMA TOZU

ALDIĞI KADAR UN(2,5-3 bardak ama ben 2 bardaktan biraz fazla un koydum.sizde yavaş yavaş ununuzu ekleyin)

ÜZERİ İÇİN

4 ADET ORTA BOY RENDELENMİŞ ELMA

2 TATLI KAŞIĞI TARÇIN

1 SU BARDAĞI CEVİZ

1 PORTAKAL KABUĞU RENDESİ(isteğe bağlı)

BOLCA PUDRA ŞEKERİ

YAPILIŞI

TEREYAĞ,ŞEKER VE YUMURTAYI KARIŞTIRIN.KABARTAMA TOZUNU EKLEYİN.UNU AZAR AZAR İLAVE EDEREK ELE YAPIŞMAYACAK BİR HAMUR ELDE EDİN.HAMURU İKİ PARÇAYA AYIRIN.BİR TANASİ KÜÇÜK OLSUN.KÜÇÜK PARÇATI STREÇ FİLME SARIP DERİN DONDURUCUDA 30-35 DAKİKA BEKLETİN.

ELMALARI RENDELEYİN ŞAKERİNİ İLAVE EDEREK SUYUNU SALIP ÇEKENE KADAR PİŞİRİN.TARÇININI VE CEVİZİ EKLEYEREK OCAĞINIZI KAPATIN.TART KALIBINI YAĞLAYIN.BÜYÜK PARÇA HAMURU KALIBA ELİNİZLE YAYIN.ÇATALLA DELİN.(kabarmaması için)ELMALI KARIŞIMI HAMURUN ÜZERİNE YAYIN.RENDELENMİŞ PORTAKAL KABUĞU SERPİŞTİRİN.ÜZERİNE DERİN DONDURUCUDA BEKLETTİĞİNİZ HAMURU RENDELEYİN.FIRINI 180DERECEDE ISITIN.FIRINDA KIZARANA KADAR PİŞİRİN.( ben 40 dakikada pişirdim)FIRINDA ÇIKAR ÇIKMAZ SICAKKEN BOLCA PUDRA ŞEKERİ SERPİN. ŞİMDİDEN AFİYET OLSUN.....

9 yorum:

  1. ellerine sağlık canım.çok leziz görünüyor,harika olmuş.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. İlk yorum benden gelsin dedim. Ellerine sağlık. Bende tartları çok severim. Özellikle de elmalı olursa. Görüşmek üzere..

    YanıtlaSil
  3. Suskunluguma bakıpta seni unuttum sanma,
    şu dünyada yanımda istedıgım biri varsa oda sensın,
    sen uzakta olsanda hep yüreğimde
    hep benimlesin unutulmayacak kadar özelsin.............
    http://tazenane.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. Elmalı tartın yanına fındıklı börek getirdim.
    Tartın harika görünüyor.Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  5. Elmaya zaten bayılırım.
    Harika görünüyor.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. canım bir dilim aldım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. O kadar lezzetli yapmışsın ki, bak yine bir dilim almaya geldim.

    YanıtlaSil
  8. yemekgezegeni'ne üyeliginizin tamamlanması için sayfanıza eklemeniz gereken banner kodu mail adresinize gönderildi. lütfen kontrol ediniz.. sevgiler

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails