Follow Me on Pinterest

02 Nisan 2009

ZEYTİNYAĞLI BAKLA

BİRKAÇ GÜN ÖNCE SİBELİN KAHVESİNDE BU GÜZEL TARİFİ GÖRDÜM.ASLINDA BİZİM BURALARDA BİLİNEN AMA AZ TÜKETİLEN BİR SEBZEDİR.YILLAR ÖNCE İSTANBULA TEYZEME GİTTİĞİMİZDE FAVA YEMİŞTİM.VE ÇOK BEĞENMİŞTİM.İNŞALLAH BİRGÜNDE ONU DENEMEK İSTİYORUM.

BEN BAKLAYI İLK KEZ DENEDİM VE SONUÇ BENCE HARİKA.ŞİMDİ TARİFE GEÇELİM.

MALZEMELER
YARIM KİLO TAZE BAKLA
1 ADET KURU SOĞAN
ZEYTİNYAĞ
YARIM DEMET DEWREOTU
TUZ,ŞEKER
VE SARMISAKLI YOĞURT

YAPILIŞI
ÖNCE BAKLALARIN UÇ KISIMLARINI ALARAK LİMONLU SUDA 10 DAKİKA KADAR BEKLETİN.SOĞANI DOĞRAYIP ZEYTİNYAĞINDA KAVURUN.DAHA SONRA BAKLALARI SÜZEREK TAZE FASULYE GİBİ 4-5 CM BOYUTLARDA KESİN VE SOĞANA EKLEYİN.TUZUNU ŞEKERİNİ VE YARIM YEMEK KAŞIĞI KADAR UN İLAVE EDİN.BİR BARDAKTA SU KOYARAK KISIK ATEŞTE PİŞİRİN.PİŞTİKTEN SONRA TENCEREDE SOĞUTUN.(ben tüm zeytinyağlıları tenceresinde soğuttuktan sonra borcama döküyorum.)
VE BORCAMA DÖKÜN.ÜZERİNE İNCE KIYILMIŞ DEREOTU VE SARMISAKLI YOĞURT GEZDİRİN.ŞİMDİDEN AFİYET OLSUN..........

AYRICA SİBELE TEŞEKKÜRLER........

6 yorum:

  1. NASIL CANIM ÇEKTİ .BEN ÇOK SEVERİM AMA BİZİM EVDE BİR TEK BEN YERİM.ELLERİNE SAĞLIK CANIM ÇOK NEFİS GÖRÜNÜYOR

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık hayatım,şu anda bende de aynı yemek var:))Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. baklayı bende çok severim ama henüz daha almadım sevgiler

    YanıtlaSil
  4. eminim güzel olmuştur canım arkadaşım ama ben tadını bilmiyorum...nedense hiç yememişim.ellerine sağlık...iyi geceler...

    YanıtlaSil
  5. Canımcığım ellerine sağlık.Ben de çok severim bakla yemeğini.ellerine sağlık iyi haftalar.

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar, “hediyeleşmek” üzerine güzel bir etkinliğimiz var. Sizin de katılmanızı arzu ederim, ayrıntılar sayfamda. Sevgiler.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails