Follow Me on Pinterest

15 Aralık 2011

AŞURE




AŞURE AYININ HEPİMİZİN EVİNE BEREKET GETİRMESİNİ DİLİYORUM...

BUGÜNE KADAR HİÇ YAPMADIM BU GÜZEL AŞUREYİ....AMA HEP KIVAMINI TUTTURAMAMKTAN KORKTUM..AMA MUTFAKTAKİ TECRÜBE ARTTIKÇA HERŞEYİ YAPABİLME YETİSİ DE ARTIYOR..BENDE ONLARDAN BİRİYİM.   HERŞEYİN BİR İLKİ VARDIR ÖYLE DEĞİLMİ..HELE BLOGLAR BU ANLAMDA HARİKA ..HERKEZ KENDİNCE TARİF VERİP ,YAPMAYANLARIDA HEVESLENDİRİYOR...
.ÖLÇÜDE VERMEYE ÇALIŞACAĞIM AMA YİNEDE GÇZ KARARI BAZI MALZEMELER..BÜYÜK SU BARDAĞI KULLANDIM

MALZEMELER.
2 SU BARDAĞI BUĞDAY BİR GECE ÖNCEDEN ISLATILMIŞ
1 SU BARDAĞI KURU FASULYE -DOLABIMDA HAŞLANMIŞ VARDI
1 SU BARDAĞI NOHUT-ODA HAŞLANMIŞ DOLABIMDA VARDI
KURU BEYAZ ÜZÜM-BİR AVUÇ KADAR
KURU KAYISI 1ACUÇ KADAR-KURU MEYVELERİ AZ KULLANDIM AZ SEVDİĞİM İÇİN
2 DET LİMON RENDESİ
2 YEMEK KAŞIĞI SUSAM
YARIM ÇAY BARDAĞI PİRİNÇ
KARANFİL..KARANFİLLERİ BİR ELMAYA SAPLAYIP ÖYLE TENCEREYE KOYDUM REHASINI VERSİN VE KURU KARANFİLLER AĞIZA GELMESİN DİYE
CEVİZ TARÇIN
3-YADA 4 BARDAK ŞEKER....
1 TUTAM TUZ
YAPILIŞI
ÖNCE  DÖĞME TENCEREYE KONUR ÜZERİNİ GEÇECEK KADAR SU EKLENİR VE HAŞLAMA BIRAKILIR..SUYU AZALDIKÇA SICAK SU TAKVİYESİ YAPILIR..KAYMAKLANMAYA VE DÖĞMELER HAŞLANIP PATLAYA BAŞLAYINCA HAŞLANMIŞ FASULYE  NOHUT  VE PİRİNÇ EKLENİR..BERABER BİR SÜRE PİŞERLER..DAHA SONRA KURU MEYVELER ,ELMA  SUSAM VE TUZ EKLENİR YİNE PİŞMEYE BIRAKILIR,SUYU AZALDIKÇA SU EKLENİR VE DEVAMLI KARIŞTIRILIR.LİMON RENDESİDE İLAVE EDİLİR.EN SON ŞEKER EKLENİR ..AMA ŞEKERİ YAVAŞ YAVAŞ KOYMANIZI ÖNERİRİM..ÇOK ŞEKERLİ YADA AZ ŞEKERLİ OLABİLİYOR...BİR SÜREDE ŞEKERİ İLE PİŞER VE İÇERİSİNE BİR MİKTAR DÖVÜLMÜŞ CEVİZ EKLENİR ..BİR İKİ TAŞIM KAYNADIKTAN SONRA OCAĞIN ALTI KAPATILIR..KASELERE SERVİS YAPILIR VE EN AZ 7 KAPIYA DAĞITILIR....ÜZERİNEDE YİNE CEVİZ VE TARÇIN KONULUR..

33 yorum:

  1. Ohh mis gibi inan kokusu geldi buraya,ellerine sağlık Allah kabul etsin inş.

    YanıtlaSil
  2. en güzeli de pişerken eve yayılan kokusu :)

    eline sağlık olsun

    YanıtlaSil
  3. güzel bir başlangıç olmuş ellerinize sağlık...benimde bu hafta pişirmem lazım İNŞŞŞ...sizinkinide ALLAH kabul etsin.afiyet olsun

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım çok güzel görünüyorlar yiyenlere afiyetler olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  5. zor ama nefis bir tatlı, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Allah kabul etsin. Ellerine sağlık

    Altaki kitabı ben de almakta tereddüt ediyordum. Ayşe Kulin'in çoğu kitabını okumuş ve çok sevmiş biri olarak bu kitabın konusu beni pek çekmemişti. İyi ki almamışım

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Nefis görünüyor. Ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
  8. Miss görünüyor, sıcak sıcak yollarmısın arkadaşına, çok severim sıcak olarak kendilerini, Allah kabul etsin canım, ellerine sağlık.

    Bu arada yorumunu aldım ve çok sevindim, kızımda öyle, çook teşekkürler şimdiden.

    YanıtlaSil
  9. çok leziz görünüyor allah kabul etsin....

    YanıtlaSil
  10. Hasret kaldım şu aşureye ya off :((

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık ve allah kabul etsin şehnaz abla susam çok ilginç geldi sanırım tadıda farklı olmuştur:)

    YanıtlaSil
  12. Şehnazcığım Allah kabul etsin evinin bereketi daim olsun...

    YanıtlaSil
  13. ELLERINE EMEKLERINE SAGLIK ALLAH KABUL ETSIN :HAYIRLI AKSAMLAR CANIM ÖPTÜM:

    YanıtlaSil
  14. Allah kabul etsin ellerine sağlık miisss gibi olmuşş.sağlıkla kaL..

    YanıtlaSil
  15. ellerine sağlık canım..
    Allah kabul etsin inşallah..
    bu araadaa elmaya karanfiler fikri çok hoşş:)
    sevgilerimle...
    :)

    YanıtlaSil
  16. Allah kabul etsin ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  17. Canım,
    Allah kabul etsin. ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  18. Sehnazcim tum yorumlarina katiliyorum. Darisi basima insallah. Allah kabul etsin, afiyetle insallah,

    YanıtlaSil
  19. ALLAH kabul etsin canım ilk olmasına rağmen gayet güzel görünüyor aşuren ellerine sağlık
    afiyet şifa olsun:))

    YanıtlaSil
  20. ellerine sağlık Allah kabul eylesin.. sevgilerimle

    YanıtlaSil
  21. Valla bayılırım aşureye çok da güzel gözüküyor Allah kabul etsin canım...

    YanıtlaSil
  22. Allah kabul etsin canıııım..
    Bus ene çok yedim çok ama yinede doyamadım..
    Nefiss görünyor.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  23. ödüm kopardı benimde hep çok kötü olacak sanırdım:)bu sene 3. yü yapsammı desim anneme annem gel bende yap bari dedi :)Ellerine sağlık evinizin bereketi eksik olmasın canım

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  24. Allah kabuş etsin canım,missler gibi aşureni yiyenlere de afiyet,şifa olsun canım..
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  25. Allah kabul etsin canım..ben bu yıl pişiremedim ama sağolsun komşularımdan getiren çok oldu..şimdi görünce yine canım istedi:)) çok severim aşureyi ellerine sağlık hayırlı cumalar canım..

    YanıtlaSil
  26. Allah kabul etsın canım harıka olmus ellerıne sağlık sevgıler zeymurancafe..

    YanıtlaSil
  27. Allah kabul etsin canım bereketler olsun bi de ben cesaretimi toplayıp yapabilsem senin gibi süper olacak :))
    ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  28. ellerinize sağlık allah kabul etsin..

    YanıtlaSil
  29. ellerine sağlık .....pişerken kokusuna bayılırım....

    YanıtlaSil
  30. birgün bende yaparım inşallah:)))
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  31. eline sağlık şehnazcım
    allah kabul etsin.
    çok sevgiler.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails