Follow Me on Pinterest

02 Ekim 2010

HURMALI FAS KURABİYESİ




ARKADAŞLAR MUTLU HAFTA SONLARI DİLİYORUM...DÜN AKŞAM FACEBOOK TA GEZERKEN BU NEFİS TARİFLE KARŞILAŞTIM...ÖNCE İSMİ DAHA SONRADA İÇİNDEKİ MALZEMELER  BENİ CEZBETTİ...VE BUGÜN DENEMEYE KARAR VERDİM..MÜKEMMEL BİR LEZZET...BU TARİF MOR BİBERE AİT..YAZISINDADA FASLILARA AİT BİR TARİF OLDUĞU SÖYLENİYOR..VE GÜN GEÇTİKÇE BAYATLAMAYIP AKSİNE LEZZETİNİN DAHADA GÜZELLEŞTİĞİ BELİRTİLİYOR....
TARİFİME GEÇMEDEN ÖNCE BELİRTMELİYİM BU ÖLÇÜLERDEN 16 ADET KURABİYE ÇIKTI.İSTERSENİZ MALZEMEYİ ÇOĞALTARAK KURABİYE SAYISINI FAZLALAŞTIRABİLİRSİNİZ...HEMEN TARİFE GEÇİYORUM.
MALZEMELER
250 GR TEREYAĞ YADA MARGARİN (ODA SICAKLIĞINDA ERİYECEK)
YARIM SU BARDAĞI TOZ ŞEKER
1 KÜÇÜK ÇAY BARDAĞI SIVIYAĞ
1 ADET YUMURTA BEYAZI
1 YEMEK KAŞIĞI YOĞURT(TEPELEME OLMAYACAK)
YARIM PAKET KABARTMA TOZU
YARIM PAKET VANİLYA
ALABİLDİĞİ KADAR UN
İÇ MALZEME
BİR SU BARDAĞI HURMA SICAK SUDA BEKLETİP YUMUŞATIN
YARIM SU BARDAĞI RONDODAN GEÇİRİLMİŞ CEVİZ
1 ÇAY KAŞIĞI TARÇIN
YAPILIŞI
HAMUR MALZEMELERİNİ HAZIRLAYIP ELE YAPIŞMAYACAK  ŞEKİLDE BİRAZ SERT BİR HAMUR YAPILIR..CEVİZ BÜYÜKLÜĞÜNDE PARÇALAR KOPARTILARAK AVUCUMUZDA AÇILIR VE BAŞKA BİR KASEDE RONDODAN GEÇİRİLMİŞ CEVİZ VE HURMA VE TARÇIN KARIŞTIRILIR,BİR PARÇA HAMURA KONULARAK ÜSTÜ KAPATILIR.YAĞLANMIŞ TEPSİYE DİZİLİR..KURABİYE HAMURU BİRAZ BASTIRILIR VE ÇATALIN ÜST KISMI İLE ŞEKİLLENDİRİLİR..ÖNCEDEN FIRIN 200 DERECEDE ISITILIR..175 DERECEDE ÜZERİ PEMBELEŞENE KADAR PİŞİRİLİR...FIRINDAN ÇIKIP BİRAZ ILININCA PUDRA ŞEKERİ SERPİLİR....AFİYETLER OLSUN.....

16 yorum:

  1. Güzel hurmayı çok severim tarif için teşekkürler ellerine sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil
  2. ♥♥ Olá, amiga!
    Toda vez que passo por aqui encontro sempre uma nova receita ainda mais deliciosa e criativa.♥
    ♥ Bom fim de semana!
    Beijinhos.
    ♥Itabira
    Brasil ♥♥

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık kurbişler harika olmuşlar.Mutlu hafta sonları
    öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. Şahnazcım canım valla benimde dolapta hurmalar durup duruyor birkaç tarif var elimde gel görki zamanım yok :)
    ellerine sağlık tatlım nefis olduğu belli afiyet bal olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. ablacığım hakikatenn nefis bir kurabiyelolmuş her halinden belli:))
    ellerin dert görmesin ablacığımm..

    YanıtlaSil
  6. Selam Şehnazcım.Merhaba demek için uğramıştım.Ellerine sağlık eminim çok nefistir.

    YanıtlaSil
  7. Harika görünüyorlar,ellerine sağlık.
    acaba kuruincirle de yapılabilirmi?
    denemem lazım...
    paylaşım için teşekkürler,
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık canım,çok güzel olmuşlar..Mutlu haftasonları diliyorum..sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık şehnazcım:)çok nefis görünüyor..Tadını biliyorum..Yıllar önce yani ben gençken:D yemiş ve çok beğenmiştim..Evlenince de unuttum gitti denemedim..Şimdi tarifini aldım deneyeyim..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. selam:)Şehnaz
    ellerine sağlık kurabiyeler nefis görünüyor bir bardak demli çayın yanında harika olur:))
    ayrıca maharetli bir hanım olduğun yaptıklarından belli tebrik ederim
    sevgiler
    Aynur

    YanıtlaSil
  11. Canım,
    öncelikle yeniden beraber olduğum için çok mutluyum.
    Fas kurabiyen çok güzel görünüyor, ellerine sağlık. Blogunda biraz gezindim, çok güzel şeyler yapmışsın, ellerine ve emeğine sağlık.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  12. Çok değişik ve güzel bir lezzet olmuş.. ellerine sağlık..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. sevgili şehnaz,mükemmel bir kurabiye olmuş:),güzel ziyaretin ve yorumun için çok teşekkür ederim
    selam ve sevgilerimle:)))))

    YanıtlaSil
  14. Mmm demek hurmali bayilirim ozaman ben bu kurabiyelere :)
    ellerine saaglik canim

    YanıtlaSil
  15. ellerinize sağlık eminim ki harika olmuştur. bende bloguma beklerim.

    YanıtlaSil
  16. Fas yemeklerini bende cok severim...bugün bende güvec yaptim...ellerine saglik canim....güzel görünyorlar...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails