Follow Me on Pinterest

03 Ekim 2009

MÜRDÜM ERİĞİ REÇELİ..........


BU REÇELİ YILLAR ÖNCE TEYZEM YAPARDI.BENDE ONDAN ÖĞRENDİM.TEYZEM ÇOK GÜZEL YEMEKLER VE REÇELLER YAPAR.BANA ÇOK ŞEY ÖĞRETTİ.BENDE BİRKAÇ SENEDİR YAPIYORUM.ÖZELLİKLE KIZIM HEM BU MEYVEYİ HEMDE REÇELİNİ ÇOK SEVİYOR.REÇELİMİZDE BİTİNCE DÜN AKŞAM YAPIVERDİM.

BEN MÜRDÜM ERİĞİNİN KABUKLARINI SOYMANIZI TAVSİYE EDERİM.ÇÜNKÜ BU MEYVENİN ÇOK İNCE KABUKLARI VAR VE EĞER KABUKLARI İLE YAPARSANIZ PİŞTİKTEN SONRA KABUKLAR SOYULUP REÇELİN İÇİNDE KÖTÜ BİR GÖRÜNTÜ SERGİLİYOR.

MARMELAT TADINDA BİZİM AİLECEK ÇOK SEVDİĞİMİZ BİR REÇEL.

ARTIK TARİFİNİ VERİYORUM

MALZEMELER


1 KİLO MÜRDÜM ERİĞİ
1 KİLO TOZ ŞEKER
1 TATLI KAŞIĞI LİMON TUZU

YAPILIŞI
ERİKLERİ YIKAYIP ORTADAN KESİP ÇEKİRDEKLERİNİ ÇIKARDIM VE KABUKLARINI BIÇAKLA SOYDUM.DİLİMLEYEREK TENCEREME KOYDUM.ÜZERİNE ŞEKERİ İLAVE ETTİM.ÖNCE HARLI ATEŞETE KAYNAMAYA BAŞLAYINCADA KISIK ATEŞTE PİŞİRMEYE DEVAM EDİN.30-35 DAK KADAR PİŞİRİN.LİMON TUZUNU İLAVE EDİN.VE OCANIZIN ALTINI KAPATARAK KÖPÜĞÜNÜ TEMİZLEYİP SOĞUMA YA BIRAKIN..SOĞUDUKTAN SONRA KAVANOZA BOŞALTIN....

3 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık bende marmelatını yaptım afiyetle yiyin öptüm...

    YanıtlaSil
  2. Canım bende bugün yaptım ama tarifi aldığım kişi kabuklarını soyma demişti:((
    Ellerine sağlık gerçekten nefis bir tadı var...

    YanıtlaSil
  3. recelsiz kahvalti edemem... Eline saglik. benimde rahmetli ananem hep yapardi... Ayrica kirlentler de hoc duruyor... guzel bir hafta diliyorum. slmlar medinem

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails